Onderwijsdiensten

OnderwijsdienstenEen mens is geschapen op het mooiste manier. Om het mooiste van zich zelf uit te kunnen halen  moet hij zich zelf hierdoor altijd maar vernieuwen, zo zal hij tot het top komen.   Hierdoor speelt onderwijs een hele grote rol. Namelijk met een goede onderwijs leert  men zich zelf , kan betere prestaties leveren en natuurlijk hij zal hierdoor over zich zelf beheersen.

Daarom vind het Islam onderwijs,leren en lezen  heel belangrijk. Daarom vind het Islam ook heel belangrijk dat instanties die deze mogelijkheden leveren perfect moeten zijn. Want deze instanties zijn de plekken die de toekomst voor ons klaar maken. Islamitische Stichting Nederland vind hierdoor onderwijs heel belangrijk en richt men zich voor op de volgende:

1-Koran en Religieuze kennis:

Onder toezicht en controle van Islamitische Stichting Nederland wordt er op elke zaterdag, zondag en sommige instanties ook woensdag Koran en Religieuze lessen gegeven

2- Koran lessen voor jongeren en ouderen:

Voor jongeren en ouderen die dat willen worden er Koran en Religieuze lessen gegeven

3- Koran en Religieuze lessen voor dames:

Weer ondertoezicht van Islamitische Stichting Nederland wordt er Koran en Religieuze lessen gegeven aan dames die dat willen. Bij grotere moskeen bevinden vrouwen die deze lessen geven

4-Seminars voor het personeel:

Het is heel belangrijk dat het personeel met het tijd mee gaat. Daarom vind het Islamitische stichting Nederland heel belangrijk dat het personeel ook op het hoogte is van dingen die voor hen belangrijk zijn. Daardoor worden elke jaar seminars gegeven, hier komen verschillende sprekers. Zo wordt het personeel ook opgeleid.

5-Taal lessen:

Voor mensen die willen worden er Nederlandse lessen gegeven.

6-Informatie bijeenkomsten:

Er worden door turkse en Nederlandse experts informatie gegeven over gezondheidszorg, onderwijs etc.

7-Naaien-Borduren en textiel verven cursussen:

Voor vrouwen is er ook gelegenheid van naaien-borduren en textiel verven cursussen.

8-Muziek lessen:

Vooral voor jongeren worden er op verschillende moskeeën muziek lessen gegeven.

9- Computer lessen:

Ook worden er computerlessen gegeven voor mensen die dat willen.